Sygehuse
- Mere frihed – også til at hente kaffe, gå på toilettet, strække ben osv
- Mere fleksibilitet – også når børn skal vente
- Mere tryghed - også når flere uromagere skal vente samme sted
- Mere ro – også når der er mange i venteområdet
- Mere afslappethed - også når ventetiden bliver lang
- Mere sikker kommunikation – også i forhold til sprogbarrierer, høre- og synshæmmede
- Færre forsvundne patienter – brikken sparer meget tid for personalet, som ikke skal lede efter patienter
- Færre utålmodige patienter - brikken gør patienterne mindre bekymrede og mindre opmærksomhedskrævende/rastløse
- Færre ubehagelige/konfliktfyldte situationer – brikken kan tages med ud, så uromagere ikke behøver opholde sig i venteområderne
- Mindre smitterisiko da færre er sammen på en gang, eller på for lidt plads
Hvorfor et patient kaldesystem?
Ventetiden på et sygehus kan være meget stressende og skabe uro for både patienter samt personale.
Med et patient-kaldesystem (køsystem for patienter) bliver ventetiden nemmere og mere behagelig for patienterne. Og personalet mere effektivt.
Patienterne oplever ikke ventetiden lige så lang og frustrerende, da de får mulighed for at bevæge sig rundt, uden at bekymre sig om at miste deres plads i køen.
Kort sagt:
Et patient pagersystem giver mindre stress og færre forstyrrelser for personalet og større tryghed og tilfredshed hos patienterne.
Systemet består af et nemt kaldesystem hvor patienten får en såkaldt bipper eller buzzer (en personsøger) til hvilken hospitalspersonalet kan sende meddelse om at nu er det patientens tur, og skal evt komme til skranken eller til et angivet behandlingsrum.
Systemer fås også som et kaldeknapsystem, hvor læge, sygeplejerske eller anden assistance kan tilkaldes ved tryk på en knap. Derved spares megen tid og giver effektivitet på klinikken.
https://discoversystems.dk/produkt/patientkald/
TV-Øst har lavet et TV-indslag om brug af vores patient-kaldesystem på Holbæk Sygehus. Se indslaget ved at følge linket her (al ophavsret til videoen tilhører TVØST)