Search
Generic filters

Optiker kommunikation

Berger Optik

Optiker kommunikation

Berger Optik

Christian Berger, Berger Optik.

Hos mange optikere er der godt pres på prøverummene, og det gælder om at udnytte tiden i disse optimalt.

Når en kunde er til synsprøve, har kunden ofte god tid, og vil måske gerne snakke lidt mere end kun lige om briller og syn etc. Dette kan gøre prøverummene til et hyggeligt sted, hvilket jo er dejligt for både kunde og optiker, men er der pres på flowet af kunder, og behovet for flow i prøverummene. så gælder det om at optimere processerne og kommunikationen internt hos optikeren.

Dette har man gjort hos Berger Optik i Galten, hvor Christian Berger har fået installeret en kaldeknap ved kassen og et lille lyspanel inde i prøverummene.

Således kan personalet ude foran diskret, og effektivt fortælle deres kollega, at nu er næste kunde kommet og venter på synsprøve, eller at en anden optiker skal bruge rummet, så kan optikeren afslutte samtalen og forlade prøverummet.

Dette gør, at man kan effektivisere sin tid, og sikre sig, at man ikke laver spildtid med hyggesnak i prøverum, men f.eks. kan tage kunden med ud i butikken og snakke færdig.

Christian Berger fortæller at ”Der er ofte pres på prøverummet hos os om eftermiddagen, så i stedet for at lave et prøverum mere har vi valgt at effektivisere tiden der bruges i rummet på en simpel og nem måde uden vi behøves at banke på for at få rummet ledigt

En kaldeknap i butikken, og et lyspanel i prøverummet betyder, at vi kan effektivisere vore processer og derved kan vi få flere kunder gennem synsprøver i løbet af dagen.

Da lampen i prøverummet kommuniker med flere farver, er der mulighed for, at vi kan give forskellige beskeder til hinanden alt efter behov. Det er nemt og effektivt

Optiker kaldesystem

Ligeledes har Berger Optik installeret et kaldesystem, da de i dag har taget 1 salen i brug til værksted og frokoststue, herved kan man kalde hinanden, hvis nogle medarbejdere befinder i på førstesalen, hvor der er værksted og spisepladser. Dette betyder, at man heller ikke behøver at rende frem, og tilbage for at kalde på en person.

Kaldesystemer kan skræddersys til næsten enhver situation, hvor man ønsker at optimere sine arbejdsgange og processer. Det er nemt at installere og betjene og giver økonomisk fornuft.

Lad os høre om dine arbejdsgange og processer og give et råd om, hvordan det kan forbedres.

https://discoversystems.dk/produkt/personalekald/ 

Discover Systems Logo