Search
Generic filters

Ventetid er irriterende

– også hos en bilforhandler og et autoværksted

Ventetid er irriterende – også hos en bilforhandler og et autoværksted

Pager system

Ingen bryder sig om at vente, heller ikke hos bilforhandleren eller på værkstedet, hvad enten bilen er til service, reparation, dækskifte m.m. eller du ønsker at kigge på ny/brugt bil.

Derfor bruger mange bilforhandlere, værksteder, cykel- og motorcykelhandlere samt udlejningssteder personsøgersystemer (pager), som giver deres kunder en mere behagelig og fleksibel ventetid. 

Med et elektronisk kaldesystem kan kunden vente, næsten hvor som helst og behøver ikke at blive i et specifikt venteområde, men kan f.eks. gå udenfor og trække frisk luft, gå omkring i showroom og se på den næste/nyeste nye bil i ventetiden.

Det er også mere behageligt for kunderne, at de ikke behøver at sidde tæt i et lille venteområde.

Det er mere effektivt for fx sælgeren eller mekanikeren at kalde via en pager, når man skal have fat på kunden. Man behøver ikke bruge tid på at gå rundt for at finde kunden. Nemt, hurtigt, diskret og effektivt.

Hos Discover Systems har vi flere forskellige typer bilforhandlere/autoværksteder, som alle bruger pagersystemet forskelligt.

  • Nogle som sagt til værkstedet, når en kunde skal vente på dækskifte eller mindre reparation
  • Andre i showroom, når alle sælgere er optaget og kunden skal vente på den næste ledige sælger. Dette giver kunden en sikkerhed for, at hans tur er den næste og at sælgeren ikke bliver ”kapret” af andre i showrummet, hvilket ellers kunne give en sur og utilfreds kunde
  • Nogle ved service/reservedeles køb så køer afvikles hurtigere, smidigt, i rette rækkefølge og kunderne kan lave andet end stå i kø 

https://discoversystems.dk/branche/bilforhandlere-og-vaerksteder/

Nogle cykelhandlere har også selvtjek ind med pagerudlevering.

Man kan her på forhånd spørge kunden, om der er noget specifikt vedkommende søger, fx en ny cykel, reservedele, hjelm/tøj eller reparation. Ved hjælp af pagersystemet kan sælger eller den rette ekspert i butikken kalde på den kunde, der er relevant for ham/hende.  

En af vores case stories på dette område kan ses her;

https://discoversystems.dk/radwelt-bonnet/

I disse tider, hvor der tales meget om mangel på biler af alle mærker, er det vigtigt for bilforhandleren at yde den optimale kundeservice og et pagersystem er et godt værktøj til dette.

Nogle bilforhandlere er så store, at folk kommer langvejs fra for at hente deres nye bil – laver en hel dag ud af det med familien.  En af disse steder er Autostadt i Wolfsburg, der udover at være afhentningssted for biler, også er et udflugtssted for hele familien med restauranter, museum etc.

Man har nogle steder brug for blot et simpelt kaldesystem i sin reception. Kunden kan tilkalde den personale, der er i nærheden, hvis receptionen ikke lige er besat. Igen kundeservice og sikrer, at kunden ikke bliver utålmodig og evt. går igen.

https://discoversystems.dk/produkt/personalekald/

Discover Systems kan give råd og vejledning om, hvilke pager type, som man har brug for.

Vi har over 20 års erfaring med at forbedre ventetiden i mange brancher samt effektivisere arbejds- og kundeflow, så spørg os gerne til råds. 

https://discoversystems.dk/produkt/silent-ordering-system-gaestekald/

https://discoversystems.dk/produkt/personsoeker/

Pager system

Discover Systems Logo