Search
Generic filters

Personalemangel i hotel- og restaurantbranchen

er fortsat et problem

Personalemangel i restaurantbranchen et problem

PERSONALEMANGEL I HOTEL  OG RESTAURANT BRANCHEN ER FORSAT ET PROBLEM

Der tales meget om mangel på personale i restaurant- og hotelbranchen, og hvilken udfordring dette er for ejere og managere, der skal styre personalemangel. Der er sågar restauranter, der må sige nej til gæster, eller lade borde stå tomme.

Det er dog også en udfordring for de tjenere og serveringsfolk, der har arbejde, da de ofte må løbe en del stærkere grundet mangel på kollegaer. Dette slider på folk, og det er derfor vigtigt at give dem så gode arbejdsbetingelser som muligt.

Ligeledes, når tjenere og serveringsfolk har ekstra travlt, så går det ofte ud over ikke kun gæsterne, der føler, de venter for lang tid på maden eller på at betale etc, men også restaurantens muligheder for at få mersalg, da tjenere ikke har tid til at have fokus på dette.

En løsning er jo at finde mere personale, men en hjælp kan også være et effektivt og nemt tjenerkaldsystem. Et tjenerkaldsystem kan spare tid og ressourcer, samt give personalet mere tid til at fokusere på gæsterne med mersalg til følge.

Mange restauranter bruger f.eks. en gammeldags klokke til at kalde på personalet, når maden er klar til afhentning, men har tjenere travlt, sker det ofte, at den ikke høres, og det kan resultere i at gæsten får kold mad.

Andre har nærmest udviklet en rutine i at serveringspersonalet står i køkkenet, eller foran udleveringslugen, og venter på at maden bliver klar. Helt sikkert spild af god tid, og meget uproduktivt.

Med et tjenerkald skal tjener eller serveringspersonale ikke løbe forgæves til køkkenet, eller stå og vente, men kan blive kaldt præcist på rette tid. Dermed spares tid, som kan bruges andetsteds.

Udover at tjenere får et effektivt arbejdsflow, så er der heller ingen tvivl om, at kokkene også vil være glade for et tjenerkald system, da de selvsagt helst ser deres mad blive serveret så varmt og friskt som muligt.

https://discoversystems.dk/produkt/tjenerkald/

Udover at restauranter og hoteller kan have stor fornøjelse af et tjener- eller servicekaldesystem, så kan nogle også med fordel gå fra servering til selvbetjening i deres restaurant.

Et gæstekald system kan bruges meget fleksibelt hvis der er ekstra travlhed, eller hvis man mangler personale. F.eks. kan man nøjes med at sætte det ind i de mest travle timer, og så når der er mere ro på igen, gå til tjenerservering ved bordene. Et gæstekald system er som en medarbejder, der kan indsættes, når der er kort- eller langvarigt behov for det, og er en ”medarbejder” der aldrig bliver syg.

https://discoversystems.dk/produkt/silent-ordering-system-gaestekald/

Så uanset om man bruger et tjenerkald, et servicekaldesystem eller et gæstekaldesystem, så giver det effektivitet og bedst mulig udnyttelse af ens medarbejderes tid, samt mulighed for at forbedre sin forretning. Så enkelt er det!

Discover Systems Logo