Search
Generic filters

PAGER ELLER PAGER SYSTEMER

HAR MANGE NAVNE

PAGER ELLER PAGER SYSTEMER HAR MANGE NAVNE

I vores over 20 års virke med pager systemer har vi mødt mange forskellige navne på en pager.

De mest brugte er buzzer eller bipper eller bibber, men der er også navne som brik eller cafeteria brik, kaldebrik, pizzabrik, patientbuzzer eller madbibber, bestillingsbrik, brik kald, gæstekald pager, restaurant pager er blot nogle af disse.

Buzzer og bipper er også internationalt brugt men det er som regel det samme, nemlig at det er en pager der buzzer eller bipper uanset i hvilken branche det er brugt. Restauranter bruger dem til at kalde på gæster når maden er klar, Logistik steder bruger en buzzer pager til at kalde lastbiler der venter frem til en specifik rampe. Hospitaler bibber efter deres patienter når det er deres tur.

Buzzer eller bipper eller pager har uanset navnet været et hjælpemiddel igennem mange år for forskellige brancher og her i det 20. århundrede er der mange der spørger om ikke mobiltelefonen vil overtage den funktion at buzze eller bippe folk når de er i en ventesituation.

Dette er selvsagt et rigtigt spørgsmål, men dertil kan siges at der trods den teknologiske udvikling stadig er mange steder hvor en buzzer eller bipper kan bruges. Dette er fordi at SMS-teknologi stadig ikke altid er i det man kalder realtid. Man kan altså være udsat for at 

en sendt SMS først kommer efter mange minutter eller i de alvorlige tilfælde efter timer, grundet overbelastning af netværk etc. Dette sker ikke for en pager, buzzer eller bipper system, da dette er et lukket system som kun kalder de gæster, patienter eller personer man søger. Man kan jo forestille sig at en restaurant der buzzer en gæst for at hente sin mad med en SMS besked først får besked 10 min efter at besked er sendt, og så er maden jo kold! 

Kold mad overlever man jo nok, men der er mange steder hvor buzzer og bibber systemer er meget mere vigtige. Tænk f.eks. på brandmænd, politi, industri hvor man skal alarmere om et eller andet, blot for at nævne nogle få. Desuden er der mange mennesker der ikke vil give deres telefonnummer ud for at blive buzzed gennem den, da de er bange for at deres nummer bliver misbrugt, og patienter på sygehuse har ikke altid deres telefon med, eller vil heller ikke her give deres nummer til andre. I restaurantbranchen kan de være svært at lave et køsystem med kun mobiltelefon, da der ikke er tid til at registrere et mobilt nummer, og i mange køsystemer heller ikke muligt hvor gæsten f.eks. har et udenlandsk nummer.

Silent ordering system gæstekald kundeservice reducering af ventetid briksystem

Det samme gør sig gældende i logistikbranchen hvor buzzer og bibber pagere bruges til at kalde lastbiler til en rampe. Hvis alle ramper er optaget når lastbilen ankommer til læsse- eller losse rampen, så kan den køre væk og vente, og chauffør får besked gennem en buzzer/bipper når rampen er ledig. Den meddelelse kunne godt komme via SMS, men igen er dette i realtid? Og da mange chauffører kan være fra udlandet samt kun har deres egne private mobiltelefoner, så vil de heller ikke give deres nummer væk af frygt for omkostninger ved en SMS-besked. Ligeledes er det ofte således at chauffører benytter chancen til at sove lidt når de venter, og der er en buzzer eller bipper et kraftigere værktøj til at vække folk.

Så nej buzzers eller bippere forsvinder ikke lige til fordel for mobiltelefoner, men vi vil sikkert i fremtiden se flere og flere systemer som giver brugeren mulighed for at kombinere SMS beskeder med pagere og buzzere/bippere, da man derved er mere fleksibel.

Discover Systems har over 20 års erfaring med buzzer, bippere, pagere eller hvad man nu ynder at kalde dem, så lad os give dig vejledning om hvordan det kan styrke jeres ventesituationer. 

https://discoversystems.dk/produkt/kunde-kaldesystem/ 

Discover Systems