Fritidsparker, legelande og badelande
Fritidsparker er et oplagt sted at bruge kaldesystemer
Især i fritidsparkernes restauranter og caféer, vil det være til stor glæde og gavn for gæster og personale at bruge et gæstekald system. Da disse steder normalt er ekstremt presset på køkken- og servicepersonale omkring spisetiderne.
Selvom gæsterne sådanne steder sjældent løber væk på grund af lange køer, så kan man med fordel gøre ventetiden så behagelig som mulig.
Med et kaldesystem kan gæsterne vente på maden i ro og mag ved deres bord sammen med resten af familien. Det kan både skabe en mulighed for at de køber flere drikkevarer, men skaber også ro for børnefamilierne, som er med til at give gæsterne en god og bedre oplevelse. En oplevelse som gør at de meget gerne kommer igen.
Ligeledes kan tjenerkald (også kaldet beeper, buzzer, pager eller personsøger) bruges i mange forskellige situationer. Ofte har køkkenet brug for at kalde servicepersonale, og med et tjenerkald behøver de ikke længere at rende ud i restauranten for at finde den pågældende person.
Kort sagt: arbejdsgange og kommunikation med og mellem personalet kan gøres effektivt og enkelt.
Legelande og badelande er også perfekt til et gæstekald eller personsøger system. Mange legelande og badelande har en cafe med mad, men hvor der er mange børn samlet er der også liv og glade dage.
Støjniveauet er ofte så højt, og området så stort, at det er umuligt at komme i kontakt med store eller små gæster. Her kommer et gæstekald system helt til sin ret, og gør det nemmere at servere for gæsterne, og mere effektivt for personalet at kommunikere med gæsterne.
Et personsøgersystem kan også bruges til kommunikation blandt personalet og vil øge effektiviteten.